Aankomst en vertrek
- Hoe laat is de inchecktijd?
Aankomst
Op de dag van aankomst kunt u vanaf 15.00 uur in uw accommodatie. Eerder inchecken is altijd mogelijk, zodat u later alleen nog de sleutel hoeft af te halen.
De receptie is op alle mogelijke in- en uitcheckdagen altijd open van 9.00 uur tot (minimaal) 17.00 uur. Indien u om welke reden dan ook de openingstijden van de receptie niet kunt halen dient u tijdens de openingstijden van de receptie contact op te nemen (via e-mail receptie@timmerholt.nl , app 06-49675536 of telefoon 0593-332641), zodat we u een oplossing voor sleutelafgifte kunnen bieden.
Denk er om dat uw verblijf, vóór sleutelafgifte, altijd 100% betaald dient te zijn.Vertrek
U dient op de dag van vertrek vóór 10.30 uur de accommodatie verlaten te hebben.
U dient het aanrecht, kookplaat, vuinisbakken, koelkast en vaatwasser schoon en leeg achter te laten. Het spreekt vanzelf dat ook het servies, pannen en bestek schoon zijn teruggeplaatst in de daarvoor bestemde keukenkastjes. De vuilnis graag deponeren in de daarvoor aanwezige containers. De accommodatie dient bezemschoon achter gelaten te worden.
De bedden graag afhalen en het bedlinnen en eventueel door u gehuurde hand- en/of theedoeken graag in de hal onder de trap leggen.
Annuleren en aanpassen
- Kan ik de boeking annuleren?
Natuurlijk kunnen zich altijd situaties voordoen waarbij u uw verblijf wilt annuleren.
De eerste 24 uur na boeking kunt u dat kosteloos doen.
Voor overige annuleringen hanteren wij de Recron voorwaarden en zult u, naarmate de aankomstdag dichterbij komt, een steeds hoger percentage van uw reissom kwijt zijn.
Om dit financiële risico niet zelf te hoeven dragen kunt u bij de boeking een annuleringsverzekering afsluiten. Wij besteden de verzekering dan uit aan "de Goudse" en bij annulering en het op dat moment voldoen aan de annuleringsvoorwaarden zult u de reissom (met aftrek van de verzekeringspremie) vergoed krijgen.
Gasten die wat vaker reizen, hebben zelf vaak een doorlopende annuleringsverzekering waar ze bij annulering op terug kunnen vallen.
Reserveren
- Waar kan ik reserveren ?
Reserveren kunt u 24/7 on line via onze website.
Indien u liever iemand van de receptie wenst te spreken en op deze wijze een reservering wenst te doen, dan is de receptie geopend :
in de maanden april t/m oktober , dagelijks van 9.00 uur tot 17.00 uur. (afwijkend zijn hier zon- en feestdagen, dan zijn wij vanaf 10.00 uur open)
In de maanden november t/m maart hebben wij in de weekenden een kortere opening ( zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur en zon en feestdagen van 10.00 tot 15.00 uur)De receptie is tijdens de aangegeven uren fysiek bereikbaar en via e-mail (info@timmerholt.nl) , app (06-49675536) en/of telefoon (0593-332641)
Faciliteiten
- Is er een restaurant en/of snackbar op het park?
Op Timmerholt hebben wij geen eigen restaurant of snackbar.
Bij de receptie vindt u een koffie/thee hoek, waar u tijdens de openingstijden van de receptie iets kunt kopen en ter plaatse binnen of op ons terras kunt gebruiken.- koffie- en thee specialiteiten
- frisdranken en ijs
- snoep, chips en zoetigheden
Binnen 3 km. van het park biedt de omgeving u diverse horecabedrijven waar u op veel gebied kunt genieten van horeca aanbod.
- Ierse pub & Restaurant "De turfsteker"
- Restaurant "Diggels"
- Restaurant "De Ar
- Hotel-restaurant "de Westerburcht"
- Pannenkoekboerderij "de Strohoed"
- Bistro "het achterhuus"
- Hotel-restaurant "de Ruyghevenne"
- Chinees restaurant "Lotus"
- Cafetaria No 5
- Bert's snackcorner
- Cafetaria "De eetwinkel"
- Pizzeria "Pronto"
- Is er een supermarkt op het park?
Op het park hebben wij geen supermarkt. In het nabijgelegen Westerbork vindt u twee supermarkten (Lidl en Jumbo)
Het centrum van Westerbork ligt op ongeveer 2 km. van het park.Voor hoognodige zaken is er een beperkt aanbod bij de receptie, waar u in verkoopvitrines wat "eerste levensbehoefte"aantreft.
- Kan ik mijn electrische- of hybride auto opladen op Timmerholt ?
Timmerholt biedt u de mogelijkheid om uw elektrische auto op te laden. Er is een openbaar laadstation naast het hoofdgebouw voor het snel opladen van 2 elektrische auto's
Het is verboden om een elektrische auto op te laden vanuit de verblijfsaccommodatie !- Kan ik zwemmen op het park?
Het Timmerholt beschikt over een zwemstrandje. Hier is van mei t/m oktober een wat ondieper gedeelte gemarkeerd.
Zwemmen is op het park altijd geheel voor eigen risico en wij raden aan om gasten die niet in het bezit zijn van een zwemdiploma altijd te laten begeleiden door een volwassenen met zwemdiploma. Het is aan te raden om kinderen een zwemvest te laten dragen (een beperkt aantal is bij de receptie beschikbaar)In de gemeente Midden Drenthe hebben wij twee binnenbaden en een buitenzembad ter beschikking.
Gasten van Timmerholt kunnen hier gratis kaartjes voor afhalen bij de receptie.- Mag ik vissen op het park?
Het grote recreatiemeer op Timmerholt is een eigen privémeer, dus u heeft hier geen nationale vispas nodig.
Het is verboden om tentjes langs de waterkant te plaatsen en/of op het meer motorisch te varen.
Vissen vanuit "eigen tuin of vlonder" is toegestaan met maximaal 2 hengels p.p. en maximaal 6 hengels per accommodatie.Voor alle regels en mogelijkheden dient u het VISREGLEMENT VAN TIMMERHOLT te raadplegen.
Betalen en factureren
- Ik heb een aanbetaling gedaan, krijg ik een bevestiging?
U kunt een "mijn omgeving" aanmaken via de homepage op onze website.
Hierop worden ontvangen betalingen ingevoerd en is de status van uw betalingen dus te zien.- Op welke wijze kan ik mijn reservering betalen ?
Na uw reservering ontvangt u binnen (uiterlijk) 24 uur een bevestiging en factuur per e-mail.
Hierop staan onze gegevens alsook de betalingswijze aangegeven.
Na reservering betaalt u binnen 28 dagen 35% van de factuur (als aanbetaling).
De tweede termijn (restant bedrag) dient 14 dagen voor aankomst voldaan te zijn.
Indien u last minute reserveert (binnen 14 dagen voor aankomst) dient u de gehele factuur in één keer te betalen.
Indien u geen tijd meer heeft om zaken per bank te betalen dient u 100% van de factuur, vóór sleutelafgifte, bij de receptie te voldoen middels een pin- of contante transactie.
Om misverstanden te voorkomen : Op Timmerholt accepteren we geen coupures groter dan € 100,00.Om uw betalingen en stand van zaken te monitoren kunt u een "mijn omgeving" aanmaken op de homepage van onze website.
Hiervoor dient u rechts onderin te klikken op "Login" en de gevraagde gegevens daar in te vullen.- Waarom krijg ik mijn (gehele) borg niet retour ?
Bij Timmerholt betaald u bij boeking een waarborgsom per accommodatie van € 150,00.
Bij geen bijzonderheden maken wij dit bedrag weer, uiterlijk binnen 10 werkdagen, per bank naar u over.- Indien er geen schade aan de accommodatie is aangebracht.of vermissing geconstateerd
- Indien de accommodatie zo is achtergelaten, zoals afgesproken (veegschoon, vuilnis afgevoerd, vaatwasser-, koelkast leeg en bedden afgehaald)
- Indien er door u of uw mede reisgenoten geen schade aan parkfaciliteiten of andere eigendommen van het park zijn aangebracht.
Kosten, samenhangend met, of als gevolg van, het niet van toepassing zijn van bovengenoemde zaken zullen in mindering worden gebracht op de waarbrgsom.
Huisdieren
- Mag ik huisdieren meenemen naar het park?
Niet in alle accommodatie mag u uw huisdier meenemen. Er zijn echter voldoende huizen op het park die dit wel toestaan.
Op het park dient u uw huisdier altijd aangelijnd te hebben. Het loslopen van huisdieren is dus niet toegestaan. Uitwerpselen dienen direct te worden opgeruimd, dus denk aan een schepje of zakje.
Op het park zijn, op dit moment, zelfs twee huizen die een afgezette tuin hebben, (nrs. 87 en 96)
Hier kunt u uw huisdier vrij kunt laten genieten van de ruimte direct om uw vakantiewoning.Vakantiepark Het Timmerholt ligt midden in al het moois en de wijdsheid welke Drenthe u biedt. Met uw huisdier op vakantie of uw huisdier mee op vakantie !
Rond het park heeft u volop wandel mogelijkheden waar u naar hartelust kunt genieten en recreëren.
Accommodaties
- Internet op het vakantiepark?
In alle accommodatie en in en om het centrumgebouw heeft u , gratis, gebruik van WiFi.
Op het gehele park is een zeer goede ontvangst van 4G en 5G.
In alle individuele huizen (alle accommodatie) heeft u een eigen internetaansluiting met een zeer snelle internet verbinding.
Ook met het gebruik van meerdere divices (apparaten) tegelijk zult u geen hinder ervaren van snelheidsverlies.